צילום – מהמצאת הצילום ועד הגעת המגנט

צילום – מהמצאת הצילום ועד הגעת המגנט :

היום כולם יודעים מהו צילום, מהרגע שילד נולד הוא כבר זוכה להיות מצולם, וזאת בזכות הטכנולוגיה שעוטפת אותנו, מרגע היציאה לאוויר העולם כשהוא בן כמה דקות בלבד, האבא המאושר מוציא את הנייד מהכיס ומתחיל לצלם. פעולת הצילום בעידן האנלוגי היא הטבעה של דפוס אור על רכיב שהוא רגיש לאור. כמו בעידן שאותו עוד חלק זוכרים של הפילים. הפילים היו רגישים לאור ואת האור והדמויות היו מצלמים על גבי פילים. עם התפתחות הצילום ועד הגעת המגנטים אליכם לאירוע עברו לא מעט חידושים, לא שנים של ניסויים וכמובן לא מעט עבודה, ובזכות הטכנולוגיה המתקדמת בכל תחום וגם בתחום המגנטים לאירועים אנו יכולים לספק חוויה מיוחדת.

החלטתי הפעם במאמר זה פשוט לשתף אתכם בקצת מושגים בצילום, מפני שחשוב גם לדעת מעבר למהי מצלמה גם קצת מושגים בסיסיים בצילום, דעו את המושגים האלו וכך תרוויחו גם העמקת ידע וגם תמונות יותר יפות.

צילום – עומק שדה : 

עומק השדה זהו הטווח מסביב למוקד העדשה במצלמה, כלומר זהו מצב שבו יש כמה אובייקטים שנמצאים במרחק דומה למרחק של האובייקט אותו רוצים לצלם ואותם אובייקטים מופיעים ביחד בתמונה באותה חדות, או מצב אחר שבו יש אובייקטים רחוקים יותר או קרובים יותר והם נשארים ללא חדות ואילו האובייקט המצולם הוא חד ויתר האובייקטים מטושטשים, וכמובן ייתכן מצב הפוך של טשטוש האובייקט וחידוד הסביבה האחורית. בצילום מגנטים בזמן האירוע החדות תהייה בעיר על האובייקט המצטלם, לכן עומק שדה מסוג זה נקרא במונח המקצועי עומק שדה צר.

צילום – חשיפה : 

כיום הצילום מתבצע באמצעות מצלמות דיגיטליות, החשיפה זאת כמות האור שמגיעה לחיישן הדיגיטלי. כמות האור שנכנסת נקבעת על ידי שני גורמים, הראשון הוא הצמצם שהוא משנה את הקוטר שלו ובהתאם לזה גם את כמות האור שעוברת בו, והגורם השני הוא זמן חשיפה או במלים אחרות מהירות תריס שהוא הזמן שבו התריס של המצלמה נשאר פתוח בשביל לאפשר לאור להשפיע על סרט הצילום. במצלמות המתקדמות אפשר לקבוע את החשיפה לאוטומטית או חצי אוטומטית. במצב האוטומטי מהירות תריס וערך צמצם נקבעים על ידי המחשב מצלמה ובמצב חצי אוטומטי על ידי הצלם. בצילום מגנטים לאירועים יש צורך בצילום מהיר, יחד עם זאת ליצור כמות אור מספקת בכדי לתת מידת בהירות לתמונה שתחמיא למי שמצולם בה.

צילום – סיכום קצר : 

ישנם מושגים נוספים כגון : שיטות חשיפה, מיקוד, זום (תקריב), קומפוזיציה וזוויות צילום. על מושגים אלו אעבור במאמר הבא. צילום אירועים ובו גם צילום מגנטים לאירועים זה דבר דורש מעבר לידע בצילום גם מיומנות. גם צלם מעולה שמצלם עשרות שנים, יכול להגיע לאירוע ולא לבצע את עבודת הצילום לשביעות רצון ואין זה בגלל שלא צילם היטב, בצילום אירועים צריך להבין ולדעת שיש באירוע מאות אנשים וצריך לדעת להיות סבלני ושירותי כלפי כולם.

 

 

Call Now Button